DJUR ÄR MITT LIV, MIN FRAMTID


De personer som känner mig riktigt bra vet om att jag älskar djur och att jag skulle kunna göra vad som helst för alla djur som finns här runt om i världen. Allt började med när min hund Selma dog när jag var 4 år gammal, vi fick avliva henne när hon var 8 år gammal för hon hade en sjukdom i sina ben och hade fruktansvärt ont i sina ben. Det var nog efter det jag blev så fast i djur, eller vad man nu ska säga. Efter det bestämde jag mig att jag ska skaffa mig en hund när jag flyttar hemifrån och det håller jag än kan jag säga er. När jag var mellan 9-11 år så såg jag första gången en hund bli misshandlad av en människa och jag blev så arg och ledsen. När jag var runt 12 år så visade mormor ett program på Animal Planet som handlade om Djurpoliser, hon visste att jag gillade djur och jag tackar att hon visade mig för den serien. Jag har nästan inte missat en ända avsnitt av programmet och jag kan säga att det kommer många tårar när jag ser alla djur lida, jag klarar inte av att se djur må dåligt. Det var då jag bestämde mig att jag ska adoptera alla mina hundar, katter och vad jag nu skaffar mig i framtiden att jag ska adoptera dom, man vet att man gör en god insatt och hjälper djur också. Jag tackar så mycket för att mormor visade mig det programmet, det programmet har visat mig värkligheten runt om i världen och vad som föresegår bland alla djur. Jag vill ju självklart jobba med djur i framtiden också, det är ett måste för mig, ser ingen framtid utan djur. Det är helt enkelt djur som jag vill jobba med, jag vill hjälpa djur helt enkelt.

Min kompis Josefin fick en hund bara för någon vecka sen och den är ju hur söt och snäll som helst, jag blir så avundsjuk på henne men jag klarar mig på min lilla katt Sune, man kan ju säga att han är en liten hund eftersom han beter sig som en hund oftast så jag har en katt/hund här hemma kan man säga, hah. Nu har jag fått ut mig allt som jag ville skriva som är inriktining med djur men mer kommer det kanske bli, vem vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback