en riktigt skit dag

Dagen började åt att plugga inför noprovet som skulle vara på eftermiddagen. Vi fick lov gå och äta tidigt eller en kvart-halvtimma tidigare än vi brukar så vi fick stå och trängas i feta matkön, det var hemskt (eftersom vi skulle ha prov redan halv 12). Sen så kommer det fram en kille och säger till min kompis "Är du gangster eller?" hon svarade nej och han fortsatte han med att han tyckte att hon var det, jag blev sur så jag sa något till honom och så börjar han tjafsa om varför jag lägger mig i och börjar fråga om jag är emo och blabla.. jag blev skitsur  och sa nej sen så tänkte jag "varför kan man inte ha sin egna stil, är man emo bara man går runt i svart och blåa kläder eller? :S" men tyvärr sa jag inte det men liksom orka säga att någon är emo, emo är en musikstil! fatta. jag har värkligen inget emot åt det hållet men jag blir förbannad på de personer som tror att de är något och att dom kan säga vad dom vill till personer.. liksom måste man bara vara som alla säger "emo eller fjortis?" hallå?! kan man inte få vara sig själv och ha sin egna stil eller måste man hela tiden välja? jag kommer nog aldrig förstå varför folk inte kan umgås med vem som helst, liksom det är insidan som räknas, inte vad man har för stil. som sagt så blev jag rätt arg och irreterad på honom. Liksom varför får man aldrig vara sig själv? Om man är det så måste någon idiot komma fram och säga massa saker om hur man ser ut och klagar på ens stil, jag orkar fan inte mer snart. Jag har gått i den hära skit skolan i tre år och jag fattar inte ens hur jag har klarat av det. Har funderat på att byta skola många många gånger under en lång tid men det har aldrig blivit så för jag orkar inte byta, så fall vet jag inte vilken jag ska byta till..  jag skulle värkligen inte ha något emot om att få flytta ifrån den här skit staden, gärna långt bort tack. men jag förstår bara inte varför man inte får vara sig själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback