en vecka i norge

Förra söndagen så åkte jag iväg till Trysil i Norge. Satt i bilen i typ 10-11 timmar har jag för mig, tyckte det gick rätt så snabbt. Om man har bilat ner till längst ner i Frankrike så tycker man att allt går snabbt när man ska någonstans. Kom fram vid 6 tiden på kvällen. Måndagen och Tisdagen var det jätte vackert väder och man åkte ju självklart skidor då. På onsdagen var det skit väder, snö/regnade hela dagen så jag satt inne och spelade lite olika spel med syrran och freddie. Torsdagen var det likadant men på förmiddagen snöade det inte så mycket så jag och freddie bestämde oss för att hyra en snowboard, eller jag fick dåra låna syrrans. Första åket blev till det sista, jag klarar värkligen inte av att åka snowboard, det borde jag ha fattat för några år sen.. aja ramlade på mina knän, en av knänan knäcktes och det lät ordentligt också, det gjorde hur som helst skit ont. Hade ont hade jag i flera dagar men klarade av att åka skidor i alla fall. På kvällen så åkte vi lite pulka i backarna (skidbackarna var stängda), självklart ramlade jag så jag gjorde illa knät ännu mer, smarta jag.. aja sen började det med snöbollskrig mellan mig, syrran, freddie och katarina. Men sen så började några killar i 17-19 års åldern börja kasta på oss också så då började vi kasta på dom. Vi kom fram till att dom killarna kom från Tyskland eller Litauen, vi tror på Litauen. En kille som bodde ovanför oss, svenske Gustav började kasta mot dom också så det blev alltså Sverige mot Litauen, hah. Sedan kom några till svenskar som vi kände, dom började också kasta. Till slut så gick dom dära killarna eller rättare sagt sprang därifrån och sprang hem till sig, vi sprang efter, liksom vi måste ju avsluta detta tyckte jag i alla fall men nej dom sprang hem till sig. Men en av dom dära killarna var så jävla sjukt lik Gustav i Tokio Hotel, så när syrran sa att hon trodde att de var tyskar (dom pratade rätt mycket) så kollade jag extra noga på honom som jag tyckte var så lik Gustav men sen så kom vi som sagt fram till att dom var från Letauen (tror vi i alla fall). Så det snöbollskriget höll på säkert i en timma eller mer tror jag, för det var ljust när vi började och rätt så mörkt när vi slutade, hah X). Så lite snöbollskrig fick vi trorts allt. Fredagen var det också skit väder men åkte lite på förmiddagen. Lördagen var det hur bra väder som helst men på eftermiddagen blev backarna så jävla dåliga så man fastnade i snön, så man kunde inte åka. Idag på vägen hem så stannade vi en stund i Garsås, tog lite fika och så tog jag fram kameran eftersom det var så finfint väder. Men jag är nöjd med denna skidresan men nästa år vill jag nog på en solsemester, hah. Nu blev det långt hära men måste ju berätta om vad som hände Norge ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback