A NEW LIFE SHE HAS FOUND



Do you feel like a man
When you push her around? 
Do you feel better now, as she falls to the ground?
Well I'll tell you my friend, one day this world's going to end
As your lies crumble down, a new life she has found.
Face Down - The Red Jumpsuit Apparatus.

The Red Jumpsuit Apparatus är ett väldigt bra band, ett av mina favoritband också. Låten Face Down är en av mina favoritlåtar med bandet, liksom lyssna på texten, dom vill få ut något, kan ni höra? Texten handlar ju att en tjej som blir misshandlad av sin kille(så som jag har förstått det i texten och intervjuer) . Detta kan och händer i värkligheten, hur kan man ens misshandla en männsika? Låten påminner mig om när syrran berättade för någon om en tjej i hennes fotbollslag blev misshandlad av 5 killar, 5 jävla idioter och det som är värst att det var 5 killar som misshandlade en tjej. Hur tänker man? Det är ju fan pinsamt. Hur feg får man vara att bara slå ner en människa? och speciellt när det är fem killar som misshandlar en tjej. Dessutom hade detta hänt i skolan och lärarna och eleverna gjorde inte ens något, inte ens lärarna! Nej fy fan, jag hoppas att tjejen anmäler skolan och dom dära killarna. Blir bara så sur när jag tänker på det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback