två prov på en vecka...

Jag hatar värkligen skolan, nästa vecka har vi ett so prov om andra världskriget och sedan i no. Fy fan.. jag som hade sätt fram emot att läsa om andra världskriget, tyckte/tycker det är intressant men nej nej, då har vi också no samtidigt så allt arbete har gått åt no:on eftersom vi har fått typ 5-10 nya frågor varje vecka i fem veckor och medan får vi typ likadant i so:on, alltså hur tror dom att vi ska hinna med? Vi kanske måste jobba med alla andra steg i matten, svenskan och engelskan men nejnej dom verkar tror att vi klarar allting på samma gång. Så just nu är allt skit i skolan sen så har jag och några vänner kommit fram till att våra lärare på skolan har favoritelever (de flesta) så alla som har bra betyg i alla ämnen, jo dom blir favoriter till lärarna men de som inte har t ex MVG, nejnej lärarna är skit otrevliga och skiter i alla. Sen så när man är lika duktig som en elev som har mvg i allt och den andra personen har inte lika bra, jo då ger dom den som har mvg i allt den får mvg men den som inte har lika bra ger bara g eller g-, trots att båda gjorde exakt samma arbete. Alltså om alla eleverna på min skola inser hur lärarna är så kommer dom fatta att alla jävla lärarna (eller förutom vissa) favoritserar mellan eleverna. Tyvärr blev det här en klagoinlägg eller vad man ska säga men jag ville bara få ut mig detta, trots allt detta är ju min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback